CVO-scholen hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om zich zo goed mogelijk te presenteren aan de groep-8-leerlingen en hun ouders. Ze grepen alle kansen aan die er binnen de beperkingen waren. Leerlingen en ouders reageerden bij alle scholen unaniem positief op alle inspanningen. Ze gaven aan toch een goed beeld te hebben gekregen van de scholen. Veel scholen zijn daarom in het vervolg van plan om naast fysieke ook online presentaties te verzorgen.

Voorbeelden van creatieve oplossingen

Er zijn nog veel andere voorbeelden te geven, zoals de click and collect-afspraak die Comenius Rotterdam maakte met groep 8-leerlingen en hun ouders. Zij zijn op afspraak bij de school op bezoek geweest en kregen een goodie bag mee naar huis met alle informatie over de school en een leuk presentje.

Digitale scholenmarkt
De meeste CVO-scholen deden mee aan de digitale scholenmarkt voor de Rotterdamse regio, georganiseerd met Koers VO. Door een avatar aan te maken konden leerlingen en ouders digitaal rondlopen over de scholenmarkt, informatie over de school bekijken en vragen stellen aan medewerkers van de deelnemende scholen. Het aantal bezoekers aan deze markt was lager dan gehoopt en voor sommige ouders en leerlingen was het een minder aansprekende manier om kennis te maken met een school.

Fysieke kennismaking zodra het kan
Elke school snakt naar het moment waarop leerlingen en ouders alsnog fysiek mogen komen kennismaken. Ze bieden hiervoor graag een mogelijkheid zodra de coronasituatie het toelaat. Inmiddels is de aanmeldingsperiode aan de gang. Deze duurt dit jaar tot en met 19 maart. Daarna blijkt hoe succesvol alle (online) wervingsactiviteiten waren.

08-Digitale-rondleidingen-Bahurim.png#asset:178308-Bezoeken-met-een-tijdslot.png#asset:1782